lördag 30 november 2013

Nedräkningen har börjat

Fyra härliga söndagar väntar oss


I mina fönster brinner ljusen och de får äntligen samsas med adventsljusstakarna, för nu lyser även dom. Hyasinterna har fått sina platser och julmusiken har börjat spelats. Nu längtar jag till att få tända det första ljuset i min stake och räkna ner dagarna till jul.
Hyasint på burk

 I dag har vi bakat pepparkakor hos svängerskan och med alla barnen. En tradition som vi inte släpper. Julen är en högtid som jag förknippar med traditioner och nu skapar vi nya åt våra barn. Vad har ni för traditioner i er familj?


Vi har det gott här på gården. Den här veckan har det hänt grejer här. Vi har fått en ny trekammarbrunn och jordvärmeslingorna ligger i marken. Vi har grävt och skottat jord i mängder. I dag gör det ont, träningsvärken gör sig påmind i varje rörelse jag gör, så gymet lär inte få besök så länge jag håller på här hemma. I morgon ska jag ge mig på vardagsrumstaket igen, nu ska jag med hjälp av en kompressor försöka blåsa rent i alla springorna. Sen är det dags för tvättning. Håller tummarna att jag får behålla mitt tak...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar