fredag 24 januari 2014

Livet på landet en kall dag...

God morgon alla där ute i kylan. Jag vaknar till en termometer som visar - 25 grader kallt och ja, det är kallt, alldeles för mina fötter mot en dragit golv och alldeles för kallt för våra vattenledningar i badrummet. De har under natten frusit, det som är fortfarande är positivt är att vi har vatten i köket. Men toalett och dusch är inte att tänka på. Så vilken tur att vi har utedass....
Jo, tro det eller ej, det har används idag. Med ljus, toalettpapper och en handduk klädde jag på mig mina varmaste kläder och gick dit. Det är en mysigt dass vi har, med tre sitsar och en liten sits för barn. Det finns ett fönster och några gamla bilder och skyltar hänger dekorativt på väggarna. Det är inte isolerat på nå vis, självdrag kallar man det visst och ja, nöden har ju ingen lag....
Symaskinsbordet har fått sin plats
 under gårdens äppelträd.
Så nu är det bevisat, det går att använda i alla väder och i alla kläder.... Jag föredrar nog sommaren ändå.

Men trots kylan så är det en vacker dag därute. Så jag far till Alfta för en promenad och dusch.

Idag väntar mer förberedelser inför ett barnkalas. Vi ska göra vimplar, så det blir en eftermiddag med pyssel.
Passar bra såhär i kylan. Bilder på vimplarna kommer sen.
Ha en fin dag där ute! 


1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera