fredag 11 november 2016

Livets goda...

Jag älskar livets goda....Jag älskar det lilla extra....i sin enkelhet.... att bjuda över folk på middag....Jag älskar att resa och upptäcka nya saker...även fast jag egentligen är rädd för det okända. Men allt detta är ju LIVET! 
Jag försöker att leva här och nu, även fast när det roliga stundar är jag inte riktigt närvarande... Jag tittar alltid framåt och på något nytt. 
Nu är det dags att vara HÄR OCH NU. För det är nu livet är....

Att ha folk man tycker om nära sig, är en den bästa bonusen! Grannar är ett bra ex.... Jag har en fin granne som har en bra hobby som hon gärna utövar på vår familj. Hon fotograferar. Både hus och barn, allt egentligen.... 
Sandras hemsida är verkligen värd att besöka. 
Jag har haft äran att ha fått mitt hem fotograferat av henne, så därför ska jag visa er hennes talang...


Huset med sin nya fasad.

Mitt favoritrum- köket

Vardagsrummet

Badrummet på övervåningen

Min underbara hall
Något som jag också älskar och har svårt att låta bli är sötsaker av alla  de slag!
Eftersom baka är ett av mina intressen så hör det ju såklart till att provsmaka allt och inte mig emot! Här är en riktig goding och med få ingredienser.

Segmjuk hallonkaka
2 ägg
3 dl socker
3 dl mjöl
100 g smält smör

Vispa ägg och socker. Tillsätt smöret och vänd ner mjölet. Häll smeten i en smord form med löstagbara kanter.  Lägg hallonen på smeten och strö över lite socker. 
Gräddas i 180 grader i ca 45 minuter. Låt kakan sedan stå i formen i rumstemperatur, ej övertäckt, då blir inte kakan segmjuk. 
Serveras med vaniljsås.

Ha en fin kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar