måndag 4 november 2013

Hem till gården- en början på något nytt

Hem till gården i orginalskick
Ett oskrivet blad, ja, det är denna dag. Jag börjar på något nytt, något spännande och kanske helt vansinnigt.

Mitt namn är Annika, jag har precis köpt ett litet hemman, här hemma i mitt Hälsingland. Ett liten gård med bodar, en brystuga ("Brystuga"- en stuga för bak, brygd och byk), en jordkällare, ett häbre och en ladugårdsdel. Till gården hör en bit skog och några åkrar. Vi har köpt ett projekt, inte som tar några veckor, utan kanske ett år eller två att renovera. Med hjälp av våra nära och kära ska vi rusta vårt drömhem, mitt hem till gården.


Brystugan


Jag, min sambo Peter och min dotter Klara har flyttat in på gården, in i brystugan. Här ska vi bo medans huset tar en ny form. Följ vårt liv, våran tankar och bilder på när vårt hem skapas och kanske ni får idéer till era projekt.


Idag väntar rivning av golven på övervåningen, fler bilder kommer på insidan av huset.
Ha en fin dag!!!
Hem till gården i dagens skick



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar