söndag 29 december 2013

God fortsättning därute i stugan



Året närmar sig sitt slut och jag har njutit av julen, så som jag har önskat. Vi har hunnit träffat både släkt och vänner och lite pysslande med att få ihop allting har det varit. Men man får se till att stanna upp och njuta av allt runt omkring, dofterna, musiken, skratten och all mat.

 
Vi har ätit vår första julfrukost här i brystugan och jag hoppas verkligen att nästa jul firas i vårt hus. Mandeln i gröten, den hittades eller jag kanske ska säga letades fram av svägerskan.

Min storebror Johnny, jag och min lillasyster Gunilla
Julklapparna är utdelade och öppnade och likaså chokladasken eller ja, askarna....
Vi har haft en fröjdefull jul med rim och annat kul.




Det är dags att bjuda på ett recept inför nyårsafton.
Ett enkelt litet tilltugg som en god vän bjöd på.

Nachosnittar
Nachochips
Philadelphiaost
Röd lök
Dill
Färska räkor
Salt och peppar

Blanda ihop osten, med dillen och den hackade rödlöken, salta och peppra. Skala räkorna. Klicka ut röran på chipsen och lägg på räkor och en dillkvist.
Passar utmärkt med bubbel.
 
Med ledighet följer arbete, jo, så är det här på gården. Men det är ett roligt arbete. Taket i vardagsrummet håller på att göras rent och det är ett skitigt jobb, men vad fint det blir när det blir klart. Bilder kommer på våra framsteg...
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar